واکسیناسیون ۲۲ هزار شهروند ساکن در مناطق کم‌برخوردار مشهد 
کد خبر: 3993470
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

واکسیناسیون ۲۲ هزار شهروند ساکن در مناطق کم‌برخوردار مشهد 

ساکنان مناطق حاشیه و کم‌برخوردار مشهد مقدس به همت بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

واکسیناسیون 22 هزار شهروند ساکن در مناطق کم‌برخوردار مشهد به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، محمد مقضی، مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد از هفته پایانی مرداد ماه در هشت منطقه آغاز شده است اظهار کرد: تاکنون و با گذشت کمتر از دو هفته از فعالیت این پایگاه‌ها حدود 22 هزار دوز تزریق واکسن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه افراد بالای 40 سال (متولدین 1360 و قبل از آن) ساکن در این مناطق طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد دریافت واکسن هستند، بیان کرد:  این افراد همه روزه از ساعت 8 صبح تا 18 می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه واکسیناسیون در یکی از مناطق سیدی، التیمور، گلشهر، رباط طرق، رسالت، امام هادی(ع)، توس و شهرک مهرگان واکسن خود را که نوع واکسن ایرانی برکت است، دریافت کنند.

مقضی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با فعالیت 96 تیم واکسیناسیون در 48 محله شهر مشهد بتوان در مدت یکماه بخش قابل توجهی از افراد ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهر را با تزریق دوز اول واکسن کرونا ایمن‌سازی نمود و در مهرماه با تزریق دوز دوم فرایند واکسیناسیون تکمیل شود.

واکسیناسیون 29 درصد از جمعیت بالای 18 سال

همچنین مهدی قلیان، رئیس کمیته بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون 29 درصد از جمعیت بالای 18 سال در استان خراسان رضوی زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 مرکز و پایگاه تجمیعی در مناطق زیر پوشش دانشگاه برای سرعت‌بخشی امر واکسیناسیون راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده، با افزایش سهمیه واکسن، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس کمیته بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شبانه‌روزی شدن ۵۰ درصد از مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۱ مرکز منتخب کرونا در بخش سرپایی  به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در یک هفته اخیر، روند مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش سرپایی با شیب بسیار کند در حال کاهش است.

قلیان تصریح کرد: در بخش بستری نیز تعداد بستری روزانه در حال کاهش است، به گونه‌ای که  تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی از ۹۰۰ به ۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است.

انتهای پیام
captcha